Op de testdag voor het Goodwood Festival of Speed heeft Lotus Engineering een doorontwikkeling van de 119 getest. Coureur Paul Adams werd afgelopen jaar derde in de Goodwood Gravity Racing Club Soapbox Challenge. In 2003 gaat Lotus voor de overwinning in deze wedstrijd voor zeepkisten, waar je alleen op uitnodiging aan mee mag doen. Ondanks het hoge "Te land, ter zee en in de lucht"-gehalte nemen alle deelnemers deze wedstrijd zeer serieus. Net als vorig jaar bestaat het Lotus team uit een kleine ploeg jonge stagiaires en pas afgestudeerde medewerkers. Simon Wood, de commercieel directeur van Lotus Engineering, stelt dat dit project en perfecte leerschool is voor de jonge honden: "Ze moeten technische problemen oplossen in samenwerking met experts binnen het bedrijf en leren veel over projectmanagement."
De 119B is het resultaat van 8 maanden doorontwikkeling. Voor het ontwerp is CATIA Computer Aided Engineering software gebruikt, waarin de coureur van dit jaar, de 22 jaar oude Malcolm Barnett, digitaal gemodelleerd is, zodat de 119B hem past als een handschoen. De monocoque is net als vorig jaar van koolstofvezel en zal nog de nodige windtunneltests ondergaan. De wielen zijn vergroot naar 26 inch teneinde een topsnelheid van 100 km/h te kunnen bereiken. Verdere innovaties worden nog angstvallig geheim gehouden. Lotus heeft weer een aantal technologische partners bij dit project, waaronder Halfords dat de fietswielen, naven en remmen levert.
Zeepkist wordt doorontwikkeld
- Gegevens
- Geschreven door: Webmaster
- Categorie: Nieuws archief
- Geschreven:
- Hits: 7562