F1 OostenrijkOpnieuw een 1-2 voor Mercedes, met Rosberg als winnaar voor Hamilton. Rosberg heeft hiermee zijn leidende positie in het kampioenschap verder verstevigd.

Gezien het verloop van het kampioenschap tot nu toe is dit al bijna geen verrassing meer. Wat wel verrassend was deze race was de uitslag van de kwalificatie. Voor het eerst dit seizoen geen pole voor Mercedes en niet eens een Mercedes op de eerste startrij. Op zaterdag sloegen de teamgenoten van Williams Massa en Bottas toe en veroverden ze de eerste startrij.

In de race reden Massa en Bottas een tijd vooraan, maar Williams had de pitstops minder goed onder controle, waardoor beide Mercedessen de topposities konden overnemen.
Bottas eindige als derde en scoorde hiermee zijn eerste podiumplaats uit zijn carriere. Massa werd vierde, waarmee Williams een heel goed weekend meemaakte.

Vettel beleefde weinig plezier op de Red Bullring. In de tweede ronde verloor hij plotseling alle vermogen. Even snel als het vermogen verdwenen was kwam het weer terug, al had hij inmiddels wel een ronde achterstand opgelopen. Later in de race reed hij zijn voorspoiler kapot op de auto van Gutierrez en niet veel later werd hij door zijn team definitief naar binnen geroepen.

Ook deze race kon Lotus geen potten breken, al reden beide coureurs de race uit. Met Grosjean op plaats 14 en Maldonado op de 12e werden er opnieuw geen punten gescoord. Hopelijk gaat het volgende race beter.

Lotus F1

In the first Austrian Grand Prix since 2003, both Lotus F1 Team cars saw the chequered flag with Pastor Maldonado finishing just shy of the points in twelfth position and Romain Grosjean in fourteenth. Hot conditions and the undulating nature of the Spielberg circuit meant a number of cars experienced issues, with both E22s suffering from braking concerns.

Pastor had a relatively positive weekend in Austria and remains optimistic about the weekend and subsequent forthcoming race,

Pastor Maldonado, P12
"For me in the car it was actually quite a good weekend. We finished the race which is positive and we made the most of the package we had today. We are losing a lot of time in the slow speed corners and we need to keep improving in this area to be more like our good high speed corner performance. Unfortunately we had some brake issues from very early on in the race so I wasn't able to fight others around me, even though it was nice to be running in the top ten during the course of the race. After that, it was a case of saving fuel and brakes to get to the chequered flag. I think Silverstone will suit us much better."

Despite starting from the pitlane due to a gearbox change, Romain did well to rise up through the field at the unforgiving circuit. He spoke frankly of today's race in Austria and explained the main challenges faced out there;

Romain Grosjean, P14
"Today hasn't been easy. We had various issues during the race to add to our struggle for overall performance so it was quite a challenge! We stopped very early for soft tyres but unfortunately we soon experienced graining from these which made it difficult for the rest of the race. Looking at the past, the team has always managed to make a great comeback. It might be a bit of a big build-up this time, but I know that we will work hard and do all we can to fight back to where we want to be."

Deputy Team Principal Federico summarised the day; "There are positives from today. Both cars made the chequered flag in what's been a difficult race for many teams. Pastor and Romain really got their heads down and made the most of the cars under them and should be applauded for today's drives. It is obvious where we are lacking against our rivals so our focus going forwards is clear."

De volgende race is op 6 juli in Engeland

F1 Oostenrijk F1 Oostenrijk  F1 Oostenrijk