Lotus presenteert zijn Circuit Car tijdens de Shelsley Walsh Hill Climb in Engeland.
Het betreft een prototype, hij is gebaseerd op de Elise maar biedt in principe plaats aan één coureur, een tweede stoel behoort echter tot de optiemogelijkheden. De Circuit Car weegt maar 650 kg, waarmee het de lichtste, op het Elise ontwerp gebaseerde, sportwagen is met een aluminium onderstel. Hij is zelfs 75 kilo lichter dan de 340R uit 1999. De Circuit Car beschikt net als de 340R niet over een dak of deuren en dit keer is ook de voorruit achterwege gelaten. Wel heeft de Circuit Car een stevige rolbeugel. Voor de aandrijving zorgt de 1,8 liter VVTL-i 4 cilinder Toyota motor, normaal goed voor 192 pk en met turbo 245 pk sterk. De laatste versie heeft voor de acceleratie naar 96 km/u (60 mijl) minder dan 4 seconden nodig; 160 km/u wordt bereikt in minder dan 9 seconden.
Lotus heeft tot op heden nog geen prijzen van de Circuit Car bekend gemaakt.
Lotus Circuit Car
- Gegevens
- Geschreven door: Webmaster
- Categorie: Archief 2005
- Geschreven:
- Hits: 5718