Cor Euser die dit Paas-weekend de wedstrijden van de Dutch Super Car Challenge powered by Pirelli alleen moest rijden, dus zonder een 2e rijder, was op zaterdag al de snelste en pakte zodoende de pole-position. Het geluk was niet met hem want bij de start sloeg de motor niet aan!? Wat bleek een niet goed zittende stekker in een kabelboom onder de vloerplaat leek verbinding te hebben maar die zat toch niet goed.
Vandaag nam Cor Euser groots revanche na een spannende race. Hij moest vanuit het middenveld op plaats 16 starten maar dat is voor Cor een uitdaging die hij maar al te graag aangaat.
Zijn vrijwel nieuwe wagen in een fraaie zwart/brons, metallic kleur met gouden banen was nog in de outfit van de 24H van Dubai. Precies 10 minuten vóór de start begon het te regen en iedereen rende heen en weer om toch maar de regenbanden te monteren, maar Cor Euser deed dat niet; een wijs besluit zo bleek later. Na de verplichte stop met wissel (hij kon blijven zitten gedurende 90 sec.) ging hij er als een speer vandoor en naarmate de baan verder opdroogde werden zijn rondetijden opmerkelijk sneller. Martin Webb met BMW M3 GT4 was na de pit-stop op de eerste plaats terecht gekomen met daarachter Ronald van Loon. Per ronde was Cor Euser zo'n 7 sec. sneller dan Martin Webb en na een stuurfoutje kon Euser zijn voorsprong nog flink uitbreiden.
In de sport-divisie werd fel gestreden tussen de SEAT's, BMW's, Clio's, Elises en Exiges. Vooral de Elise-rijders de Belgen Ooms/Dubois maakten grote indruk en reden lange tijd (op regenbanden) aan kop, maar in de laatste ronde moesten zij die positie afstaan aan de BMW op slicks van Wesley en Maurits Caransa. Ook Aart Bosman en de oranje Exige van Zoet Racing zaten steeds voorin maar niet genoeg voor een podiumplek. Jan van der Kooi reed deze keer niet zelf maar verleende technische ondersteuning aan zijn racers. De Belg Luc de Cock die zo vaak vooraan rijdt met zijn Lotus 2Eleven moest met lede ogen toezien dat zijn wagen niet van start wilde.
De foto's van Henri staan in de galerij.